zondag 19 februari 2012

Waterland en Italiaanse wijnen

19 februari 12.00 de Pont.
Ik kon het wel proberen had Hans gezegd, ook al was er niets georganiseerd, er is altijd wel iemand om 12.00 uur.
Het hele café was vol, de muziekschool hield een uitvoering voor ouders en belangstellenden. Achterin het café zag ik toch nog een bekend gezicht! Job zat er met een vrouw die ik nog niet kende, Agnes.
Het was leuk om kennis te maken, Agnes ging niet fietsen, maar naar een tentoonstelling. Zal ik dan ook maar naar de Nieuwe Kerk gaan? Ik had mijn museumkaart voor de zekerheid bij me gestoken. Maar nee, daar kwam nog iemand aan die ik nog niet kende, Frans. Frans wilde ook wel fietsen en rond 13.00 uur stapten we op. Over de Nieuwendammerdijk, langs Schellingwoude, door Durgerdam, naar Uitdam, steeds met wind mee of in de zij. Het viel nog mbest mee, dat winterfietsen! Eeuwig jammer alleen dat de Scheepskameel er niet meer is, het werd al wat kouder. Dan maar linksaf, met tegenwind op naar Zuiderwoude, naar de theetuin. Bij de theetuin aangekomen, bleek die gesloten, maar halverwege het dorp is er een wijnschuur, waar warme wijn te krijgen was. Ook meteen wat wijzer geworden over Italiaanse wijnen. Dat wordt ons vaste adresje in de winter!
Na de wijnschuur was het nog een uurtje fietsen terug naar Amsterdam. Wel flink doortrappen met tegenwind. Onderweg konden we nog een tegenfietser blij maken met een goede fietspomp.
Nog een beetje buiten adem kwamen we rond 16.00 uur weer bij de Pont aan. En dan nog de stad door naar huis gefietst. We kunnen er weer een week tegen!

Groet Jannie

Geen opmerkingen: